Blogspot'a üye misiniz?

17 Ocak 2010 Pazar

Oxxo'dan Müthiş Kampanya

Bir süredir Oxxo'yu vitrinler dışında internet üzerinden de takibe aldım. Facebook hayran sayfasından yeni ürünlerini incelediğim gibi Twitter sayfasından da kampanyalardan haberdar oluyordum.

Geçtiğimiz günlerde Twitter üzerinden sordukları bir soruyla doğru yanıt veren ilk 10 kişiye denim verdiler ve bugün de Türkiye'de 10 Oxxo mağazasına saat 16:00'da giden ilk 5 kişiye mont, sonraki 5 kişiye denim, sonraki 5 kişiye ise triko hediye ettiler. Tek yapılması gereken "Oxxo'yu çok seviyorum" şifresini mağaza müdürüne iletmekti.

Kesinlikle çok başarılı bir konsept ve sosyal medya uygulaması. Düşük maliyetle kesinlikle başarılı bir pazarlama politikası izliyorlar. 10 mağazasında 150 kişiye verilen bu hediyelerin ortalama maliyetinin yaklaşık 9.000 TL değerinde parakende satışa tekabül ettiğini hesap edebilirsiniz. Oxxo’nun aynı bedel ile yapacağı bir pazarlama iletişimi aksiyonunun muhtemel sonuçları ile bu uygulamanın sonuçlarını kıyas ettiğimde, Oxxo’nun son derece başarılı bir sonuç almış olduğunu düşünüyorum.

Örneğin 9.000 TL değerinde bir internet mecra kullanımı için öncelikle bannerlar için kreatif ajansa ve sonra medya planlama ajansına verilecek ajans hizmet bedeli ödenmesi gerekecekti. Günlük ziyaretçi sayısı 500 bin olan bir internet sitesinden site geneli bir banner alanından yaklaşık 5 gün yapılacak bir yayın sonrası günlük tıklanma ortalamalarının 400 olacağını düşündüğümüzde yaklaşık 2000 kişi kampanya sitesini ziyaret edecekti. Sonuç bu şekilde olacak olsa dahi öncelikle kadın hedef kitleye doğrudan uygun olan internet site sayısının azlığı ve kampanya sitesini ziyaret etmiş her kişinin marka ile ilgili olmayacağını düşünüldüğünde bu sayıların iyimser olduğu bile söylenebilir.

Aynı zamanda 150 kişi dışında mağazayı 16:00 itibariyle ziyaret eden ve hediye alamamış olsa dahi ürünleri görmek ve satın almak için mağazalarda hazır bulunan müşteri sayısı ile ölçülemez bir memnuniyet yaratmış olduğu gerçeğini de düşündüğümde bu sosyal medya iletişiminin başarısının önemi daha da netleşiyor.

Oxxo’nun Facebook hayran sayfasına şuan 51.000’in üzerinde kişi üye. Bu sayının bu uygulamaların devam etmesi sonrası artacağını da görüyorum.

İşte bugün aldığım mont ve Ankara Karum Oxxo'nun nazik çalışanlarıyla çektirdiğimiz fotoğraflar. Teşekkürler Oxxo ve teşekkürler Karum Oxxo'nun sevgili çalışanları. Nezaketinizle biz sizi çok sevdik.



Fotoğraflar için tıkla.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Kesinlikle başarılı bir uygulama. Katılıyorum bitanem.

Related Posts with Thumbnails